Toitumine

Teadur Rain Kuldjärv: kiudaineid tarbitakse kaks korda vähem kui peaks

Toimetas Liina Hallik 04.06.2018, 14:27

Pole mingi uudis, et meie keha vajab tõrgeteta toimimiseks täisväärtuslikku toitu. Millest see aga täpselt koosnema peaks ja mida vältida? 

Lisaks mineraalidele ja teistele organismi toetavatele ainetele, nagu foolhape, kaalium, raud ja seleen, vajab organism ka ohtralt kiudaineid. Toidu- ja fermentatsioonitehnoloogia arenduskeskuse teadur Rain Kuldjärv toob selgust suhkru ja kiudainetega seotud tõdedesse, millest igapäevaelus lähtuda. 

  • Geneetiliselt on inimestel erinev maitsemeel ning reeglina ei osata maitse järgi hinnata, kas toidule on lisatud suhkrut ja kui palju on toidus kiudaineid. Sama tootegrupi toodetel on erinev koostis, seega tasub lugeda pakendiinfot. 
  • Lääne ühiskonna toit on rafineeritud, mis tähendab, et inimestel on kiudainetest puudus. Hinnanguliselt tarbitakse kiudaineid kaks korda vähem kui peaks. Täiskasvanu päevane soovituslik kogus kiudaineid on umbes 25-35 grammi. 
  • Kiudained on vajalikud mitmel põhjusel – need tekitavad täiskõhutunde ja toodavad soolestiku mikroorganisme, mis mõjutab omakorda kogu meie tervist. 

Tasumiseks helistage

Kõne tuleb teha 60 sekundi jooksul.
Hind: 3,00 €, Teenustasu 0,32 €
Kokku: 3,32 €

Maksumus lisatakse telefoniarvele või arvestatakse maha kõnekaardi ettemaksu jäägist.

Tasumiseks kinnita ost

Kinnitan ostu: 3,32 €

Maksumus lisatakse telefoniarvele või arvestatakse maha kõnekaardi ettemaksu jäägist.

Ost ebaõnnestus
Proovi uuesti

Päevapilet ostetud