Hea nõu | Tervist24

Kümme vitamiini, ilma milleta sul talvel terve püsida ei õnnestu

Õhtuleht.ee 11.11.2017, 14:58

Et pikk ja pime aeg ei viiks tuju ega elujõudu, püüa kehale tagada kõiki vajalikke toitaineid. Siin on välja toodud kümme vitamiini-mineraalainet, ilma milleta sul talvel terve püsida ei õnnestu.

* C-vitamiin. Talveperioodil peaks seda vitamiini tarbima mitte pelgalt haiguse ligi tikkumisel, vaid stabiilselt, kirjutab veebikülg Active Beat.

* Raud. Kui keha on rauapuuduses, tunneb inimene end väsinud ja jõuetuna. Eriti kehtib see naiste kohta.

* A-vitamiin. Kui sul on rauapuudus, siis vajab keha üsna tõenäoliselt ka A-vitamiini – see toob silmadesse sära ja nahale jume.

* Kaltsium. Et talvel libedaga kondid ei murduks, söö kaltsiumit – see hoiab luud ja hambad tervena.

* D-vitamiin. D-vitamiini peaksid pidevas päikesevitamiinipuuduses vaevlevad eestlased sööma kõigil kuudel, mille nimetuses on sees r-täht. Seega – sea sammud apteeki!

* Oomega-3 rasvhapped. Et talvemasendus liiga ei teeks, kostita keha regulaarselt oomega-3 rasvhapetega. Lisaks aitavad need ka seedimist korras hoida.

* E-vitamiin. Kui nahk kipub kuivaks ning küüned lõhenema, on viimane aeg turgutada end rakkudele niiskust andva E-vitamiiniga.

* Foolhape. Ka foolhappel on nahka niisutav toime, samuti aitab see kehal rauda omastada.

* B-vitamiinid aitavad süsivesikutel energiaks muutuda, rasval seeduda ning kehal toitu kütuseks muuta.

* Magneesium. Jalakrambid on talvisel ajal sagedased. Selle vastu aitab magneesiumi tarbimine.