Toitumine | Tervist24

Neli toitu, mis panevad kehas põletikud vohama

Õhtuleht.ee 10.08.2017, 15:00

Kroonilised põletikud põhjustavad paljusid erinevaid tõbesid, näiteks võibad need olla infarkti, insuldi, diabeedi, vähi või ka liigesehaiguste algmeks. Sestap oleks mõistlik püüda põletikke kontrolli all hoida - üks viis selleks on hoida eemal toitudest, mis põletikud kehas vohama panevad.

Veebikülg Prevention toob välja neli kurja juurt, mida tarbides tuleb meeles pidada, et palju ei ole sugugi hea. Ehk teisisõnu - ära mõtle vaid toidu kvaliteedile, vaid ka kogustele. See tähendab, et kui sa tarbid rohkem kaloreid, kui sul vaja ning isegi, kui see on kõrgekvaliteediline toit, võtad sa kaalus juurde ning kaalutõus soodustab põletike teket igati.

·Taimsed õlid. Rafineeritud toiduõlid, näiteks maisi-, soja-, päevalille- ja safloorõlid kannavad reeglina lihtsalt tähistust "taimne" õli, kuid need on vägagi kontsentreeritud oomega-6 rasvhapete allikad. Need on tervisele olulised rasvhapped, kuid kui me süüme neid liiga palju ning unustame seejuures ära oomega-3 rasvhapped (leidub peamiselt mereandides), kasutab keha oomega-6 rasvhappeid põletike toitmiseks.

· Agaavisiirup. Vaatamata oma heale mainele loodusliku ja tervisliku alternatiivina suhkrule ei tohiks hommikuputru agaavisiirupiga üle uputada. See koosneb nimelt umbes 85% ulatuses fruktoosist, mis on samuti suhkur. Igasugune suhkur toidab põletikke, liiga palju fruktoosi koormab maksa ning võib kaasa tuua maksakahjustusi.

· Punane vein. Veidi veini ei ole probleem ning mõõdukas alkoholitarbimine võib kehas põletikunäitajaid kahandada. Kuid liialdamine mõjub vastupidiselt.

· Punane liha on B-vitamiinide, raua, tsingi ja teiste oluliste toitainete sisalduse tõttu hea valguallikas. Kuid see on ka peamine küllastunud rasva allikas. Küllastunud rasv kahjustab soolestiku limaskesta ning sedaviisi satuvad bakterid kehasse põletikulisi reaktsioone tekitama.